Alla inlägg under september 2010

Av Erika Karlsson - 30 september 2010 10:12

Det är en liten pojke!

Så Mikaela ska bli storasyster till en liten lillebror!  

Av Erika Karlsson - 30 september 2010 09:45

Blev bara 12 personer som röstade, men jag är tacksam för att ni som röstat gjort det!   Jätte kul att se hur röstningen slutade, 8 personer tror på pojke och 4 personer på flicka.

Och jag vet vad jag har där inne nu, och de va ju det jag trodde mest på  

Och nu är det så att jag har skrivit lite fel tidigare, när det gäller vilken vecka jag är i. Jag är i vecka 19, (18+3)

Av Erika Karlsson - 29 september 2010 19:47

Jobbat idag igen, helt underbart! dock tråkigt att jag inte sätt Stoffe på hela dagen, men men vi ses i natt eller i morgon då vi ska på ul, och guh vad nyfiken jag är och även de på jobbet är nyfikna, så i morgon när jag jobbar kvällen kommer de fråga vad de finns i min magen  hih

Nu kollas de på halv åtta hos mig, och efter det ska jag lägga Mkaela som inte viljat lagt sig än.

Har inte så mycket att säga idag.


Rösta om du inte gjort det! Så får vi se om ni med får veta i morgon vad som verkligen finns i magen på mig, någon som vill veta och tycker att jag ska skriva det i morgon ?  


Puss på er!  

Av Erika Karlsson - 28 september 2010 21:17

Christoffer och jag blev tillsammans den 18/6-06, efter ungefär ett halvår blev jag gravid med Mikaela. 10 dagar efter att hon föddes förlovade vi oss, alltså den 10/8-07. Och nu väntar vi vårat andra barn som har bf den 28/2-11, Micki hinner bli 3,5år tills bebisen kommer.


Allt har varit en upplevels som både varit rolig och hemsk ibland, men nu har allt börjat bli riktigt bra och vi planerar verklingen en underbar nutid och framtid tillsammans  

Av Erika Karlsson - 28 september 2010 20:13

Dagen började med att vakna och gå upp vid klockan 06:00 började jobba vid 07:00 fast slutade redan vid 12:00 idag, gutt säger jag bara   Det va lite lagom lång dag idag för jag har inte varit så pigg idag, började med att jag var seg och trött. Sen tog de inte lång tid förens jag hade huvudvärk också, och det har jag haft hela dagen   När jag kom hem åkte vi och handlade lite, sen hem och fixa mat, efter vi ätit åkte Christoffer till jobbet. Och fick veta nu ikväll att de ser ljust ut för han att bli anställd där, kändes underbart att höra. Han skulle prova jobba där i fyra veckor innan han fick veta något och detta är bara tredje veckan och de kommer och pratar om sånt redan, känns ju skönt. Så redan nu på torsdag skulle han få veta helt säkert   Och jag är jätte glad för hans skull! Nu har vi två saker att se fram emot på torsdag!

Mikaela sover och jag ska kolla på tv och äta en apelsin   Sen blir de duschen eller badet, vet inte än   haha


Glöm inte att rösta om du inte gjort det än!



Puusss på en bra dag, ha det!

Av Erika Karlsson - 27 september 2010 20:19

Idag har man haft en sovmorgon igen men guh så gutt det är! Börjar ju bli lite bortskämd med sovmorgon nu ju, haha  Inget jobb idag, ledig!

Annars idag har vi tagit de lugnt och gjort lite dagliga sysslor som diskat, lagat mat och sånt. När Stoffe åkte och jobbade idag blev Mikaela så ledsen att hon började gråta, usch de va hemskt. Men det gick ju över ganska fort.

Mikaela är faktist fortfarande vaken, hon vill inte sova i sin säng för att hon kollade på något barnprogram idag där de va "ett monster" under sängen. Så nu ligger hon här i soffan brevid mig och vi kollar på ullared  Tänkte att om hon somnar här så kan jag bara bära in henne i sängen sen eller så får hon ligga här tills hon blir så trött att hon inte tänker på det. Så hon kan gå och sova i sin säng.

Annars jo, gick in i vecka 19 idag (18+0) och nu den vecka på torsdag ska vi göra ett andra ul och kolla vad som finns där inne   Mikaela tog vi aldrig reda på vad de va innan, och ville inte riktigt heller veta, ville väl ha en överraskning   Men nu är vi så nyfikna att vi vill veta!


Får väl se om jag berättar för er när vi vet  hih


Puss på dagen..


Här kommer ett par bilder på Mikaela från idag!


 

 

 

 

Av Erika Karlsson - 27 september 2010 15:23

Ska köpa en ny mössa till Mikaela för hon behöver en ny, men har värsta problemet. Hon vill ha en hello kitty mössa, kollade på hm för där brukar det ha mkt kläder med hello kitty.

Hittade dessa mössor, http://shop.hm.com/se/shoppingwindow?dept=BARN_LFL_ACC_MOS&shoptype=S


Men vet ni vad, hon vill inte ha en rosa eller grå kitty mössa utan en röd annars vill hon inte ha någon mössa alls.

Fattar inte vart hon fått det ifrån, men hon menar verkligen allvar, hon vill bara en en röd hello kitty mössa!

Någon som vet vart man kan hitta en ?!   


Men de blir nog en av dem jag hittat på hm iaf, då får hon ju en hello kitty mössa iaf!  

Av Erika Karlsson - 27 september 2010 11:20

154 dagar kvar tills bebisen ska komma och 153 dagar kvar till Matilda fyller år, visst ger jag henne en fin present  

Presentation


Hej och välkommen!
Jag heter Erika, är 19 år och bor i Småland tillsammans med min sambo Christoffer och våran dotter Mikaela född 03.08.07 och snart kommer våran nykomling, som har bf den 28/2-11.
Min blogg är som min dagbok!

Våran lilla bebis ♥

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
September 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Mikaela ♥

Erika ♥ Christoffer

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards