Alla inlägg under september 2010

Av Erika Karlsson - 20 september 2010 21:45

Idag har Mikaela och Christoffer känt för första gången sparkar när de haft händerna på min mage, Mikaela hade örat emot min mage i morse när vi vaknade för att lyssna som hon tycker är jätte roligt nu och vill göra nästan varje dag. Och idag fick hon en spark på örat och hon blev helt överraskad och bara, Mamma bebisen sparkade mig 



Och nu pratar jag med Matilda i telefon, och berättade vad som hänt idag och nu vill hon med känna! 

Av Erika Karlsson - 20 september 2010 10:57

Jobbar hela veckan förutom torsdagen.

Kolla in mitt schema alltså  


Måndag: 15:00-21:30

Tisdag: 07:00-16:00

Onsdag: 15:00-21:30

Torsdag: Ledig!

Fredag: 14:45-21:30

Lördag: 07:00-17:00

Söndag: 07:00-12:00


Men aja, nu ska vi inte deppa ihop   Nu sitter jag här med Mikaela och myser, vi ska snart dra iväg och bada/duscha och sen till min mormor och morfar och fika!

Gick in i vecka 18 idag (17+0) och jag trodde att det bara va en vecka kvar till ul med det är en vecka och 3 dagar kvar, men det gör inget, jag vill ju bara göra det och se vad vi ska få  Med Mikaela blev de en överrakning när hon föddes, fast jag va bomb säker hela graviditeten att det va en flicka! Och det var de ju  



Pussen, sen får vi se om jag uppdaterar vad som hänt mer under dagen.

Av Erika Karlsson - 19 september 2010 20:44

Idag började dagen med en ganska lång och härlig sovmorgon till, det gillas   Efter frukosten och man va i ordning blev de att fixa med tvätten, tvättdag idag. När de va färdigt blev det att åka till Stoffes bror Robert för att han ville ha skjuts för att handla, när det va gjort blev det att åka till nästa bror Jakob och köpa godis, han säljer godis och kakor till sin klassresa och min Mormor ville köpa lite av honom  

När vi kom hem blev vi bjudna på mat av min mormor och morfar med! Mums!

Resten av dagen har vi bara tagit det lugnt och Stoffe har hjälpt till att köra ved till sin mamma och dem. Han är för snäll! haha


Kvällen har varit mys med familjen, men nu har Micki lagt sig och sovit ett tag. Så nu tänkte jag ha mys med bara Christoffer och kolla på film eller om vi hittar något annat på tven kanske  



Det va kort om denna dagen! Bye bye!

Av Erika Karlsson - 18 september 2010 22:53

Lördagen började med en riktigt skön och lång sovmorgon! Har verkligen fått sova ut   Och det behövdes verkligen. När vi vaknat och fått på oss kläder och ätit frukost, började dagen bli astråkig. Och kvällen skulle jag få vara ensam bara för att Stoffe och Micki skulle till hennes farmor, alltså till Stoffes mamma. Och som de flesta vet hatar jag att vara ensam   Och Matilda ville inte leka med mig för att jag är sjuk och det gick inga bra bussar, blä på klt! Saknar ju min underbara babe! Undrar när jag får se och träffa henne igen..

Kvällen blev faktist att jag följde med till Mikaelas farmor, hon ville att jag skulle följa med   Helt otroligt liksom!


Matildas och min konversation på msn nu ikväll


| Erika - Mikaela | säger:
 Hänt ikväll då? :)


Matilda säger:
 johanna och dom har varit här en stund :P 
 sen har vi kollat på tv typ :D 
 sj ?


| Erika - Mikaela | säger:
 Okej :) har faktist varit hos stoffes mamma :P  hahah


Matilda säger:
 haha ofta du va me där :D

 
| Erika - Mikaela | säger:
 Japp :D


Matilda säger:
 har ni berättat för henne att du är gravid?


| Erika - Mikaela | säger:
 Näe, Stoffe ville inte ikväll, hon ville ju att jag skulle komma med idag, asså fatta hon ville att jag skulle komma hem till dem :O så ville inte säga något ifall hon blir som sist :P


Matilda säger:
 nähe okej
 kunde ni inte sagt precis innan ni skulle åka då ?
 för det spelar väl ingen roll när ni berättar, hon kan väl bli så ändå


| Erika - Mikaela | säger:
 Det kunde vi ju gjort men då tänkte vi faktiskt inte på det :P Näe, ville inte precis när vi kom dit bara :P


Matilda säger:
fast han kasnke ska vänta lika länge me henne denna gång som farfarsgubbem fick vänta sist :P

 
| Erika - Mikaela | säger:
 Hahha aa, men det va ju lite för länge ju :D


Matilda säger:
 haha ja
 men magen börjar ju växa nu så kasnke dags att berätta innan hon märker det själv
 för då klär hon väl säkert bli sur för han itne sa nått


| Erika - Mikaela | säger:
 Jo, men han ska ju :)


Matilda säger:
 man vet aldrig me han :D


| Erika - Mikaela | säger:
 Haha, näe det är ju sant :D






Vad jag älskar dig Matilda<3

även min familj<3



Puss på dagen som blev rolig!

Av Erika Karlsson - 17 september 2010 21:54

De så kallade puffarna börjar kännas mer och mer! Mer som små, små sparkar   Guh så glad jag är, finns inget bättre än att vara gravid och se vad som kommer ut.
Barn är de finaste som finns, Micki sitter här brevid mig och lutar sig mot min magen och lyssnar  

Det är helt underbart att se henne intresserad och glad, fattar inte hur vi lyckats vänta. Eller okej, Stoffe har ju velat haft en till ganska länge nu. Men inte jag, men nu va det verkligen dags!


Kär och galen i dig Christoffer Rönn, jag är gald att hittat dig som jag får leva med och få en helt underbar familj tillsammans!  

Av Erika Karlsson - 17 september 2010 21:20

Tidig morgon till 15:00 på eftermiddagen vart de jobb. Efter det blev de förskolan och hämta Micki. Och nu har fredagen snart gått, de har varit den tråkigaste fredagen på länge. Micki och jag har bara suttit vid tven. Har försökt att komma på saker vi kan göra, men när jag väl kommit på något har inte Mikaela velat göra det  

Och hon frågar lite då och då, (när kommer pappa hem?) , (varför jobbar han så länge?) och aa, lite olika såna frågor kommer..

Även fast hon vet vart han är och det, men de märks att hon inte gillar detta. Men så kan det va, hon vänjer sig väl snart.

Det jobbiga som kan bli tror jag är att han bara jobbar kväll varannan vecka, för de andra veckorna jobbar han ju dag, så då är han hemma på kvällarna igen. Så veckan som kommer efter denna helgen blir ju som vi brukar ha det. Sen efter den veckan igen blir det som nu..Men men, vi får la se hur det går. Det blir nog bra!  


Idag fick jag veta med att min älsklings mobil har pajat totalt nu, och jag kommer inte att kunna ringa eller smsa när jag vill   Guh så hemskt.

Nu Matilda får du vara snäll och hoppas på att mamma eller pappa märker det, så du får en ny   eller hur? haha


Hela familjen har varit förkylda hela denna veckan, men vi har jobbat och slittit, men shit vad det känns i kroppen, så gud va härligt med helg nu  


Nu blir de att prata med Matilda på msn så länge hon vill, sen kanske om jag orkar blir det film annars sängen!


             Puss på er!



Av Erika Karlsson - 15 september 2010 13:16

Gud vad jag älskar dessa små puffar från magens insida. Det är helt underbart! <3


Man fattar ännu mer att det finns något fint där inne  

Av Erika Karlsson - 15 september 2010 13:05

Sitter här med familjen och har precis kommit hem från mormor, morfar va inte hemma. Vi fikade och pratade om allt möjligt   Mys

Har nyss också pratat med mamma som ska ha Mikaela ikväll, Stoffe jobbar kväll som vanligt denna vecka. Och jag jobbar kväll, från 16:00 till 21:30. I morgon blir det annat för mig, då är det dag igen 07:00 till 16:00. Tycker redan att det har varit skönare med kvällarna   Men de är kul ändå.

Om en stund ska jag laga mat så vi får i oss något innan vi ska till jobbet och förskolan. Hoppas att det går bra för mamma ikväll med micki :)



Pusssss

Presentation


Hej och välkommen!
Jag heter Erika, är 19 år och bor i Småland tillsammans med min sambo Christoffer och våran dotter Mikaela född 03.08.07 och snart kommer våran nykomling, som har bf den 28/2-11.
Min blogg är som min dagbok!

Våran lilla bebis ♥

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
September 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Mikaela ♥

Erika ♥ Christoffer

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards