Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Erika Karlsson - 24 januari 2011 19:47

Utan Mikaela har också sömnproblem fast på ett annat sätt.

Hon vägrar att sova! Och nu vet vi inte längre vad vi ska göra, hur trött ungen än är så bestämmer hon sig bara för att hon inte ska sova.

Vid läggningen med henne gör vi som vi alltid gör. Vi gör samma sak varje kväll, har hört att det är bäst att hålla sig till samma rutiner med barn. Och vi fortsätter så, för det är inget problem med det. Utan problemet är att när hon väl ligger i sängen, (vi går alltid ut från hennes rum innan hon somnat) Aa, då har hon börjat att gå ur sängen och hämtar allt från leksaker till böcker. Så att hela sängen blir full och så sätter hon sig i sängen och leker. Och vi får gå in och säga till henne att hon måste sova och att hon inte kan sova med massa leksaker. Aa, ni förstår ungefär hur vi gör.

Men nu är grejen att även fast vi säger till henne att hon måste sova, och vi frågar henne om vi ska läsa en saga eller något liknade innan hon sover. Kanske hon säger ja, eller så vill hon att vi går ut direkt. För att hon säger att hon vill sova.

Men så fort vi gått ut och en stund efter hör vi hur hon håller på att fylla sängen igen. Detta håller på i flera timmar...Vad ska vi göra?

Vi behöver alla tips vi kan få! Så snälla har ni någon idé om vad vi kan göra, ge oss den då :)

Av Erika Karlsson - 24 januari 2011 14:50

I dag vaknade vi vid klockan 10, det var grymt skönt att få sova. Tog lång tid innan jag somnade i natt, så det va skönt att få en sovmorgon. Det behövdes allt!

Efter frukosten och att man var klar för dagen blev det bara att vänta på att klockan skulle gå till det blev dags att åka till oskarshamn för ett mvc besök.

Och ja, allt var bra med lillkillen och mig.

Tänka sig att det bara är fem veckor kvar till han ska komma! 


Nu är vi hemma och funderar på vad vi ska äta för något.

Btw, i dag har jag namnsdag ;)

Presentation


Hej och välkommen!
Jag heter Erika, är 19 år och bor i Småland tillsammans med min sambo Christoffer och våran dotter Mikaela född 03.08.07 och snart kommer våran nykomling, som har bf den 28/2-11.
Min blogg är som min dagbok!

Våran lilla bebis ♥

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Mikaela ♥

Erika ♥ Christoffer

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards